تبلیغات
بیراهه - حقوق زن در مسیحیت
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
بیراهه
پاشنه آشیل غرب افشاگری است
محسن جمعه چهاردهم بهمنماه سال 1390 نظرات ()

شعار مسیحیان معتدل در حقوق زن این است كه حقوق مرد و زن با یكدیگر برابر است.
در مقابل این اقلیت دو گروه دیگر قرار دارد. به عبارت دیگر بقیه مسیحیان یا در زمره كسانی هستند كه حقوق زن را برتر از مرد می شمارند و عقده هایشان را در قالب كنوانسیون های فیمینیستی گشایش می دهند

این مسیحیان بر اسلام می تازند كه دین اسلام حقوق و جایگاه زن را محترم نشمرده است.

آیا واقعا این گونه است؟
آیا اسلام كه در حق زن و مرد قائل به تفاوت است نه تساوی ،‌ ظلم كرده است؟

فرض كنید دو كودك نزد شما هستند . یكی فوق العاده گرسنه است و دیگری فوق العاده سیر اما تشنه . آیا اگر كسی بیاید و بگوید به هر دو به یك اندازه غذا بدهید ، حقوق آنها را محترم شمرده است؟ ایا اگر دیگری بیاید بگوید غذا را رها كن. به هر دوی آنها به یك اندازه آب بده. آیا این هم جایگاه و حقوق آن ها را مراعات كرده است ؟ یا این كه نفر سوم بیاید و بگوید به گرسنه غذا بدهید و به تشنه آب؟ امیدوارم پاسخ مناسب را خودتان دریافته باشید.
در مسیحیت وقتی كه می خواهند بگویند زن ارزشمند است ،‌ به آیه زیر از كتاب مقدس استناد می كنند:‌

27 .. همة شما كه در مسیح تعمید یافتید مسیح را در برگرفتید. 28 هیچ ممكن نیست كه یهود باشد یا یونانی و نه غلام و نه آزاد و نه مرد و نه زن زیرا كه همة شما در مسیح عیسی یك می‌باشید(غلا 3 : 28).

از همین رو پیوسته به وضعیت حقوق زن در ادیان مختلف اعتراض می كنند و در حالی كه آگاهی كافی ندارند به نقد حقوق زن در اسلام می پردازند.
این در حالی است كه پاسخ شایسته و در خوری را در قبال سوالات زیر از ایمانداران مسیحی ندیدیم.
اگر شما به حكم ورود بانوان حائض به مسجد معترض هستید ،‌ پس چرا اجازه نمی دهید ،‌ زنان حائض وارد هیكل شوند؟
اگر به حكم نفاس معترضید ،‌ پس چرا معتقدید اگر زنی فرزند پسر به دنیا آورد تا هفت روز نجس است و اگر فرزند دختر به دنیا آورد تا دو هفته؟‌
لاویان 12 : « 1 و یهُوَه موسی را خطاب كرده گفت: 2 “بنی اسرائیل را خطاب كرده بگو: چون زنی آبستن شده پسر نرینه ای بزاید آنگاه هفت روز نجس باشد موافق ایام طَمث حیضش نجس باشد. 3 و در روز هشتم گوشت غُلفة او مختون شود. 4 و سی و سه روز در خون تطهیر خود بماند و هیچ چیز مقدس را لمس ننماید و به مكان مقدس داخل نشود تا ایام طُهرش تمام شود. 5 و اگر دختری بزاید دو هفته بر حسب مدت طَمث خود نجس باشد و شصت و شش روز در خون تطهیر خود بماند. »
اولا چرا زن باید نجس باشد. ثانیا چرا برای فرزند دختر این نجاست دو برابر و به اندازه دو هفته است؟‌
كتاب مقدس از 66 سفر تشكیل شده است كه به اذعان نویسندگان و پژوهشگران مسیحی همه این اسفار توسط نویسندگان مرد نوشته شده است. شما كه به حقوق زن در اسلام ایراد می گیرید ، پس چرا خداوند حتی یك زن را هم به عنوان نویسنده حتی یك بخش كوتاه و مختصر از یكی از اسفار برنگزیده است؟!
چرا حتی به یكی از زنان سبط لاوی اجازه نداده است تا كهانت و خدمت در خیمه اجتماع در هیكل (درعهد قدیم) را بر عهده بگیرد؟!
چرا خداوند از میان دوازده رسول و حواری مسیح علیه السلام حتی یك نفر زن هم برنگزیده و همه حواریون مسیح مرد هستند؟!
از این دوازده نفر گذشته ،‌ چرا در آن هفتاد رسولی كه خداوند فرستاد ،‌ حتی نشنیده ایم یك نفرشان زن باشد؟!
چرا در اعمال رسولان فصل 6 آیه سه آمده است : ای برادران هفت مرد نیك‌نام و پر از و حكمت را از میان خود انتخاب كنید تا ایشان را بر این مهم بگماریم؟ چرا نگفته است هفت زن؟ یا حتی یك زن؟‌چرا همه باید مرد باشند؟! مگر دلیل انتخاب این هفت مرد خدمت به بیوه زنان نبوده است (بیوه‌زنان ایشان در خدمت یومیه بی‌بهره می‌ماندند)؟ خوب در اینجا چه فلسفه ای وجود داشته است كه به بیوه زنان باید مردان خدمت كنند نه زنان ؟!
در نامه پولس به قرنتیان (اول قرنتیان فصل 15)، برای اثبات قیام مسیح نام مردان بسیاری آورده می شود كه در میان آنها حتی یك زن هم نیست . این نیاوردن نام یك زنان در میان اسامی كه گفتیم ،‌ قطعا به دلیل خاصی بوده است . چرا كه اولین كسی كه شاهد قیام مسیح بود ، مریم بود و او بود كه نخستین بشارت به قیام را اعلام كرد. اما چرا نام وی از لیست شاهدان قیام مسیح حذف شده است؟ ایا این یك دلیل آشكار بر نادیده گرفتن جایگاه زن در مسیحیت نیست؟‌
در كلیسای اولیه به تفصیلی كه در نامه های اول تیموتاوس و تیطس آمده است،‌ روی سخن با اسقف ها و شماسان مرد است و در این میان از زنان اسقف و شماس خبری نیست؟‌! كما این كه در عهد جدید ما اصلا نامی از زنان بشارت دهنده یا شبان یا معلم به همان معنای عامی كه در عهد جدید است ،‌ نمی بینیم.
در هیچ جایی از عهد جدید نام زنی نیامده است كه به دست او معجزه ای رخ داده باشد. در حالی كه در قرآن كریم در مورد حضرت مریم علیها سلام آمده است:‌
درد زایمان او را به کنار تنه درخت خرمایی کشاند؛ (آنقدر ناراحت شد که) گفت: «ای کاش پیش از این مرده بودم، و بکلّی فراموش می‌شدم!» ناگهان از طرف پایین پایش او را صدا زد که: «غمگین مباش! پروردگارت زیر پای تو چشمه آبی (گوارا) قرار داده است! و این تنه نخل را به طرف خود تکان ده، رطب تازه‌ای بر تو فرو می‌ریزد!
در مكاشفه یوحنا سخن از دو شاهد نبی مرد است نه دو شاهد زن یا یكی زن و دیگری مرد.
از نظر برادران مسیحی(صرف نظر از گروه های تندرو و نامتعادل) آن ها كه قائل به تساوی حقوق زن هستند ،‌ سوالات فوق را چگونه پاسخ می دهند؟ آیا واقعا مسیحیان حقوق زن در دین خود و كتاب مقدس را درك كرده اند؟




درباره وبلاگ
صدای اضمحلال لیبرال دموکراسی غرب به گوش می رسد.
در جستجوی واقعیات دنیای غرب...
آخرین مطالب

Online User
نویسندگان
آرشیو مطالب
پیوند ها
پیوندهای روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :